Menu schované do tlačítka

Studijní vzdělávací zájezd do Německa a Rakouska

FOTOGALERIE

Ve dnech 15.-17.5. 2013 se žáci osmého a devátého ročníku ZŠ Josefa Hlávky Přeštice zúčastnili v rámci předmětu občanská výchova zájezdu do Německa a Rakouska. Program zájezdu byl zaměřen na aktivity vzdělávacího, ale i zážitkového charakteru. V Německu žáci navštívili Mnichov (prohlídka historického centra, podmořského akvária Sea Life Centre a muzea BMW) a Günzburg (Legoland) a oblast Berchtesgaden (prohlídka Solného dolu, Orlího hnízda a jezera Königssee) a v Rakousku pak město Salzburg.

Průběh zájezdu vám přiblíží sami žáci...

„Sraz jsme měli 15.5. v půl páté před školou. Odtud jsme vyjeli autobusem BOVA s paními učitelkami I. Malátovou, V. Šafratovou, I. Kočandrlovou a panem průvodcem V. Malkusem.“ „Asi po pěti hodinách jízdy jsme dorazili k našemu prvnímu cíli – Legolandu, který se nacházel nedaleko Mnichova. Zde jsme strávili celý den. Mohli jsme chodit na různé bláznivé atrakce, jako např. na horské dráhy, vodní atrakce. Ale jelikož nejsem příznivcem takovéto zábavy, tak mě ze všeho nejvíce oslovil Miniland. Je to zmenšenina významných budov na světe postavených z kostiček Lega. Přálo nám i počasí.“ „Svítilo slunce, bylo teplo až horko.“ „Večer jsme přejeli do luxusního hotelu v Augsburgu.“ „První den našeho programu byl za námi.“

„Další den dopoledne jsme si prošli historickou část Mnichova. Mezi nejznámější památky patří Mariánské náměstí, zvonkohra se čtyřiceti třemi zvony na Nové radnici a tržnice Viktualienmarkt.“ „Nezapomněli jsme ani na své rodiče a koupili jsme zde suvenýry. Dále jsme navštívili podmořský svět Sea Life Centre. Překvapilo mě, kolik vodních živočichů z celého světa můžete obdivovat v jedné budově, krása. Připadala jsem si jak v jiném světě. Skla akvárií mě lákala jako antilopa hladového lva. Mám z toho místa spoustu krásných fotek a vzpomínek.“ „Samozřejmě jsme nemohli minout ani muzeum BMW. Zaujala mě velikost muzea, luxusní auta a motorky. V odpoledních hodinách jsme opustili Německo a zamířili jsme do Rakouska, do Salzburgu. Když jsme dorazili na místo, čekala nás večerní prohlídka města.“ „Nad městem se tyčí Mönchsberg s pevností Hohensalzburg. Prošli jsme uličkou Getreidegasse (je prý nejhezčí z celého Rakouska), kolem Mozartova rodného domu, náměstím Residentplatz a zahradami v okolí zámku Mirabell. Ve večerních hodinách jsme dojeli do hotelu též v Salzburgu.“

„Ráno nás probudilo sluníčko a my jsme pokračovali v cestě.“ „Poslední den našeho pobytu jsme se vrátili do Německa. Čekal nás Berchtesgaden.“ „Berchtesgaden je tržní město v nejzazším koutě bavorského okresu Horní Bavory obklopené nádhernými vrcholky Berchtesgadenských Alp. Prošli jsme městem a zamířili jsme do Solných dolů.“ „Solný důl se pro mě stal zážitkem, na který nikdy nezapomenu.“ „Museli jsme se převléknout do speciálních obleků.“ „Prohlídku zpestřili laserovou ukázkou dějů, které v dolech probíhají, cestou důlním vláčkem, jízdou po skluzavce, plavbou lodí po solance, což je roztok soli rozpuštěné ve vodě, a nakonec jsme se svezli i důlním výtahem.“ „Odpoledne jsme navštívili Kehlsteinhaus neboli Orlí hnízdo, které bylo postaveno k padesátým narozeninám Adolfa Hitlera. Nahoru nás vyvezl ekologický autobus a pozlacený výtah. Z Orlího hnízda se nám naskytl úžasný výhled na údolí Berchtesgadenska, zasněžené vrcholky Alp a jezero Königssee.“ „Viděli jsme zde dokonce i sníh v květnu, což bylo krásné.“ „Po tomto jedinečném zážitku jsme ještě navštívili jezero Königssee.“ „Plavili jsme se loďkou až ke kostelíku sv. Bartoloměje a zpět.“ „Plavba průzračně čistou vodou mezi skalisky se stala naší poslední zastávkou.“ „Pak jsme nasedli do autobusu a jeli až do Přeštic ke škole, kde na nás už čekali rodiče.“

A jak by žáci zájezd zhodnotili?

„Myslím si, že se tenhle výlet opravdu povedl nejen programem a hezkým ubytováním, ale i slunečným počasím. Určitě to stálo za to a snad to nebylo naposledy, co jsem v Německu a Rakousku byla.“

„Výlet na mě udělal veliký dojem a obdařil mě mnoha novými zkušenostmi a znalostmi. Děkuji škole za tuto možnost.“

„Myslím, že to byl velmi povedený výlet a paní učitelky si za něj zaslouží velký dík.“

„Kdyby se mě někdo zeptal, jestli bych chtěla jet znovu, odpověděla bych určitě ano. Myslím si, že za ty tři dny jsme navštívili spoustu zajímavých míst a domů jsme si odvezli ty nejkrásnější vzpomínky a zážitky.“

Článek sestavila Mgr. Iva Kočandrlová z prací Moniky Hřebcové, Elišky Konůpkové, Anežky Nedvědové, Josefky Nedvědové a Marie Tesařové.

FOTOGALERIE

ŠKOLNÍ ROK 23/24
organizace, volné dny, pomůcky...

Nabídka zájmových kroužků

ÚSPĚCHY V SOUTĚŽÍCH

Z NAŠICH AKCÍ

Poděkování od účastníků návštěvy z KrškaNEW

Z AKCÍ ŠKOLNÍ DRUŽINY NEW

Účast v matematické soutěži PANGEANEW

První přespolní běh pro naše atlety

Báječné Velikonoce v DPH

Návštěva Area D

Beseda – Harry Potter

Finálový florbalový turnaj v Praze

Úspěch v celostátním kole pěvecké soutěže

Přírodovědné bádání 2023/2024

Akce lezeckého kroužku

ÚSPĚCH v Přehlídce dětských recitátorů

Návštěva v SVČ Slunečnice

V Í C E

ZAJÍMAVOSTI

Pocta Josefu Hlávkovi
ke 190. výročí narození

Prestižní cena za vědu pro paní Lenku Zdeborovou, naši bývalou žákyni